Piątek 22.05. 2020
Temat: Kto szyje ubrania.
1. Odgadywanie tematu zajęć.
Na tablicy znajdują się zasłonięte
kolorowymi kartkami sylwety igły,
nitki, maszyny do szycia, centymetra,
guzika, naparstka.
Dzieci odsłaniają je rzucając kostką,
na której są kolory zgodne z kolorami kartek na tablicy.
2. Dzieci słuchają wiersza J. Brzechwy
„Tańcowała igła z nitką” oglądając ilustracje do wiersza
Tańcowała igła z nitką,
Igła – pięknie, nitka – brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód – nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą – nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: „Co za igła!”
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!
3. Rozmowa na temat wiersza
Jak tańczyła igła?
Jak tańczyła nitka?
Jaki był pożytek z „tańca" igły i nitki?
Do czego są nam potrzebne igła i nitka?
4. Zabawa ruchowa przy piosence „Nitka”
Dzieci stoją w szeregu, trzymając się
za ręce rytmicznie zwijają się w kłębek,
a następnie rozwijają zgodnie ze słowami piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=s-4sMhpByFA