Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Wokoło naszego podwórka domów stoi czwórka

Piątek  05.06.2020.

Temat: Wokoło naszego podwórka domów stoi czwórka.

 

I. CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Odgadnięcie przez dzieci tematu zajęć po wysłuchaniu fragmentu wiersza A. Rumińskiej „Mój dom”:

…mamy swoje domy, małe albo duże,
A przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.


II. CZĘŚĆ GŁÓWNA

2. Zabawa „Kto pierwszy zamieszkał w tym miejscu?” – n-lka rozkłada sylwety domu i dzieci, które mają na swoich ubraniach różną liczbę czarnych kropek. Dzieci liczą kropki, następnie układają sylwety według liczby kropek na ubraniach – od najmniejszej do największej. Po wykonaniu zadania odpowiadają na pytanie które z dzieci zamieszkało w tym domu pierwsze, drugie, ostatnie? Dzieci odpowiadając określają płeć dziecka i kolor ubrania.

3. Zabawa ruchowa „Dzieci do domu” – dzieci poruszają się swobodnie po sali, na mocne uderzenie tamburyna i sygnał „dzieci do domu” – uczestnicy zabawy szybko siadają na dywanie.

4. „Duże i małe domy” – dzieci budują domy z plastikowych wciskanych klocków zgodnie z instrukcją n-lki:
- tyle małych domów, ile znajduje się kresek na pokazanym kartoniku,
- tyle dużych domów, aby ich liczba odpowiadała liczbie małych domów,
- dzieci tworzą ulicę małych, a za nimi dużych domów. Sprawdzają tworząc pary domów (duży i mały dom), czy rzeczywiście liczba małych domów odpowiada liczbie dużych domów.

Zabawy plastyczne „Mój dom”.