Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Wielkanocne tradycje naszego regionu

Wtorek, dn. 30.03.2021 r.

 

Temat: Wielkanocne tradycje naszego regionu

 

Rozmowa z dziećmi:

Wielkanoc w naszym regionie”


Dzieci oglądają materiały dostępne w Internecie na temat tradycji świątecznych w naszym regionie. Na ich podstawie opowiadają o znanych sobie zwyczajach wielkanocnych: ozdabianiu jajek i różnych ich nazwach w zależności od regionu, zawartości koszyczka ze święconką, szukaniu prezentów od zająca, stukaniu się jajkiem, chodzeniu z kogutkiem, śmigusie-dyngusie. Rodzic podpowiada dzieciom, które zwyczaje są typowe dla ich regionu. Podkreśla, że nie są one znane w całej Polsce (jeśli takie są). Następnie dzieci rysują na kartkach A5 wybrany zwyczaj charakterystyczny dla ich regionu.

 

Zabawa paluszkowa:

Zajączek wielkanocny”- link: https://www.youtube.com/watch?v=To2Jfos-mRQ

 

Zabawa matematyczna:

Przedświąteczne remanenty”

Dzieci z rodzicami dobierają się w 3-osobowe zespoły, które mają takie same zadania: zmierzenie długości każdego boku dywanu i narysowanie go na kratownicy (kartka z powiększoną kratką); zmierzenie wielkości stolika i narysowanie go na kratownicy. Przed rozpoczęciem zadania rodzic kładzie na stoliku sznurek, miarkę o długości 1 m i kratownice. Dzieci wspólnie z rodzicem ustalają, jak mierzyć i co będzie im potrzebne – kratownice, kredki lub ołówki, miarki. Rodzic zwraca uwagę, że jest tylko jedna miarka, więc potrwa bardzo długo, jeśli zespoły będą korzystały z niej kolejno. Dzieci w rozmowie mają dojść do wniosku, że można odmierzyć 1 m sznura dla każdego zespołu i to będzie miarka. Rodzic pyta, jak inaczej można zmierzyć długości (krokami, stopami). Dzieci podają różne pomysły. Wspólnie z rodzicem ustalają, jak zapisywać pomiary – np. 1 metr / krok / stopka to jedna kratka, po której boku należy narysować linię. Dzieci wykonują zadanie. Na koniec podają i porównują wyniki. Mogą mieć na kratownicach różne wielkości, zależnie czy mierzyły metrową miarką, czy krokami lub stopkami.