Temat:Z kulturą za pan brat.
Cel ogólny – wprowadzenie pojęcia szacunku do osób ,przedmiotów ,miejsc uznawanych za ważne,
kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności ,okazywania szacunku osobom,
przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu uświadamianie właściwego zachowania w różnych codziennych sytuacjach.
Zapoznanie z ,,Bajką o szacunku '' Agnieszki Metko – bajka z zródła You Tube Kids -aplikacja dla dzieci .
Rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanej bajki ;Co to jest szacunek?Kogo darzymy szacunkiem?
Mapa myśli :dzieci rysują rysunki które odpowiedzą na pytanie Co lub kogo należy szanować.
Zabawa ,,Pantomima ''.Przedstawianie scenek dotyczących szacunku - ,, Granie w szanowanie ''
Praca z kartą pracy 2-3 -wypowiedzi na temat ilustracji ,budowanie zdań ,poprawnie gramatycznych ,czytanie globalne
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych
,,Rzeźby '' -zabawa pobudzająco – hamująca .dziecko biega i na umówiony sygnał przyjmuje określoną pozę ,udając rzeźbę
,,Zegary ''- ćwiczenia tułowia i mięśni szyi .Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym ,ręce zaplecione na
plecach wystukujemy na bębenku rytm ćwierćnutowy i ósemkowy. Przy dzwięku ćwierćnutowym ,
dziecko naśladuje bicie dużego zegara – ze słowami bim bam pochyla się do przodu z wyprostowanymi plecami i prostuje się w rytmie ósemkowym recytuje cyk ,cyk ,cyk ,z jednoczesnym przechylaniem głowy w lewo i w prawo.
,,Malarze '' -ćwiczenie ramion. Dziecko naśladuje malowanie dużego obrazu, mówimy dziecku jakie ruchy ma wykonać np. malarz gruntuje płótno od dołu do góry z lewej do prawej ,na ukos a teraz maluje koła.
,Marsz '' - ćwiczenie uspokajające dziecko maszeruje w rytm dowolnej muzyki.
Pobyt na świeżym powietrzu – szukamy Wiosny
Udanego Dnia