Piątek, dn. 09.04.2021 r.
Temat: Malujemy muzykę
Nauka piosenki pt. Kapela
1. Zebrał cudną Jaś kapelę, (podczas zwrotek dzieci rytmicznie klaszczą prawą)
Jakich w świecie jest niewiele. (dłonią raz w swoją lewą dłoń i raz w lewą dłoń sąsiada)
Są tam skrzypce, są tam basy, (na każde słowo przypada jedno klaśnięcie)
Cóż to będą za hałasy!
Ref.: Dylu, dylu na badylu, (naśladują grę na skrzypcach)
Firli, firli, (naśladują grę na flecie, przebierając palcami)
plum, plum. (rozstawionymi palcami uderzają w podłogę)
Fiku-miku na patyku, (robią młynki palcami wskazującymi)
Tralalala, (stykają kolejne palce obu dłoni)
bum, bum, bum! (klaszczą)
2. Na skrzypeczkach Jaś wygrywa,
Nowych gości wciąż przybywa.
Na skrzypeczkach i na basach
Przygrywają jak na wczasach.
Ref.: Dylu, dylu…
link: https://www.youtube.com/watch?v=0XAinVz-_AM
„Kapela Jasia” – zabawa grafomotoryczna.
Rodzic pokazuje wzory, a dzieci ćwiczą rysowanie każdego, z wolną recytacją fragmentu, do którego
wzór się odnosi. Po kilkakrotnym narysowaniu razem z Rodzicem śpiewają i rysują na tackach
z kaszą manną wzory wymyślone przez dzieci np. V-V-V; XVXV:
Ref.: Dylu, dylu na badylu,
Firli, firli,
plum, plum.
Fiku-miku na patyku,
Tralalala,
bum, bum, bum!
„Artystyczna woda” – doświadczenie.
Pomoce dydaktyczne: szklanki, papierowe ręczniki, woda w dzbanku, farby lub kolorowe tusze, kartki, kredki, marker
Dzieci mogą pracować w zespołach. Każdy zespół ma parzystą liczbę szklanek, np. 6,
papierowe ręczniki, wodę w dzbanku, farby lub kolorowe tusze, kartki z imionami, kredki.
Rodzic kieruje polecenia: Do 3 szklanek nalejcie wodę tak, by sięgała do połowy szklanki.
Zaznaczcie na szklankach poziom wody czarnym markerem.
Wodę w każdej szklance zabarwcie innym kolorem farby. Ustawcie szklanki w szeregu tak,
by co druga była pusta. Z ręczników zwińcie sznurki i połączcie nimi szklanki w szeregu.
Narysujcie, jak wygląda doświadczenie. Dzieci rysują 6 prostokątów, co drugi kolorowy,
na górze łączą je liniami. Obserwujcie, co się dzieje, a gdy będzie widać zmiany,
zaznaczajcie je na swojej karcie obserwacji. Podzielcie się zadaniami – każdy w zespole
jest odpowiedzialny za 1 działanie. Dzieci wykonują kolejne polecenia pod nadzorem Rodzica
Aby uzyskać efekt szybko, szklanki należy zapełnić do 2/3 wysokości. Dzieci odstawiają szklanki
do kącika i co jakiś czas sprawdzają, rysując efekty. Na koniec podsumowują wspólnie swoje
obserwacje.
Ćwiczenia logopedyczne z głoską - "R"
link: https://www.youtube.com/watch?v=Ds-Mz1gMfu4
Ćwiczenia logopedyczne z głoską - "SZ"
https://www.youtube.com/watch?v=kye9JpHx9cE
Ćwiczenia logopedyczne buzi i języka
https://www.youtube.com/watch?v=JmlWtzAdFe0
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu