Temat tygodnia (20-24.04.2020):
„Tajemnice komputerów i robotów”
Piosenka na powitanie „Dzień doberek witam Cię”
link: https://www.youtube.com/watch?v=8G0Il3QplWE
Zabawa ruchowa
*Robię to, co… - zabawa ruchowa z elementami pantomimy.
Dzieci w rytm klaskania biegają swobodnie,
rodzic co jakiś czas przestaje klaskać,
dając hasło: Robię to, co mama!- wtedy dzieci wykonują czynność,
którą wykonuje mama np. w domu, albo czynność,
która kojarzy im się z mamą.
Następnie można zmieniać członków rodziny,
np. Robię to, co tata! (brat, siostra, dziadek, babcia).
Zabawa w niedokończone zdania:
„Dzisiaj jestem…
„Lubię….
Wysłuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=SPZzZ-4Xo14
Zgaduj- zgadula
- Stoi na biurku lub na stoliku. Ma ekran, myszkę i dużo guzików. (komputer)
- Śpiewa, mówi i gra, każdy w domu i w samochodzie je ma. (radio)
- Chociaż nie jest samolotem, zawsze mamy go z pilotem.
Gdy guziki naciskamy, przełączają się programy. (telewizor)
- Mogę na nim grać w co chcę, a jak mi się znudzi,
to pokoloruję w Paincie lub coś napiszę. (komputer)
- Gdy to, co masz w komputerze, chcesz zobaczyć na papierze,
Ona chętnie ci pomoże,czarno-biało lub w kolorze. (drukarka)
- Na półce wieża, lecz bez rycerza. Głośna muzyka płynie z głośnika. (wieża hi-fi)
- Ekran ma i klawiaturę. liczy, pisze, mówi.
Chociaż wcale nie jest żywy, to pamięć posiada. (komputer)
- Czeka na Ciebie pod komputerem, nie ma futerka i gardzi serem.
A żeby kursor szedł po ekranie, zwykle swą rękę opierasz na niej. (mysz komputerowa)
- Większy niż telefon mniejszy niż laptop (tablet)
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
INSPIRACJE dla rodziców:
*Mapa aktywności- zabawa dydaktyczna, klasyfikacja aktywności
na korzystne i niekorzystne dla naszego organizmu.
Można wykorzystać obrazki wycięte z kolorowych gazet przedstawiające różne czynności,
które dzieci mogą wykonywać z rodziną, np. spacerującą rodzinę,
rodzinę wspólnie grającą w piłkę, jeżdżącą na rowerze, sprzątającą,
oglądającą telewizję, układającą puzzle, klocki oraz wycinki z gazet
przedstawiające dziecko z telefonem/ tabletem w ręku, dziecko
z książką, malujące, grające na komputerze itp.
(czynności, które korzystnie wpływają na ich zdrowie i organizm, a które nie).
Spróbujcie wspólnie stwórzcie wspólną mapę czasu wolnego
przyklejając obrazki lub rysunki dzieci na duży arkusz papieru
(można skleić kartki taśmą lub klejem) można poprosić dzieci,
aby przykleiły uśmiechnięte emotikony przy czynnościach,
które są korzystne dla zdrowia, a smutne- przy czynnościach,
które są niekorzystane.
*Mój czas z rodziną- drodzy rodzice zaproponujcie, aby dzieci narysowały,
jak spędzają czas z rodziną.
Mówię jak robot- zabawa dźwiękonaśladowcza.
Dziecko przedstawia się imieniem i nazwiskiem, naśladując robota.
Następnie rodzic wypowiada dowolny wyraz, np. n-o-s, o-k-o, d-o-m, z-e-g-a-r itp.
a dziecko próbuje odgadnąć wypowiedziany wyraz.
https://www.youtube.com/watch?v=Iai4XRxyNgs
Propozycje do wykorzystania:
https://www.youtube.com/watch?v=4UCzLYDhqtU
https://www.youtube.com/watch?v=cEdAzRBm1Jk
https://www.youtube.com/watch?v=-1rkVflmsKA