Krąg tematyczny: Z wizytą w gospodarstwie wiejskim
Czwartek 04 czerwiec 2020
Poznajemy zwierzęta duże i małe
W chlewiku mieszka świnka, co ryjkiem trąca drzwi.
Ja mówię jej: "dzień dobry", a ona: "kwi kwi kwi, kwi kwi, kwi kwi
Pod budą trzy szczeniaczki podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię im: "dzień dobry", A one: "hau hau hau..."
Opodal mieszka kaczka, co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: "dzień dobry", a ona: "kwa kwa kwa..."
Przy misce chodzi gąska i ciągle dąsa się.
Ja mówię jej: "dzień dobry" a ona: "gę gę gę..."
W oborze mieszka krowa, jej domek właśnie tu.
Ja mówię jej: "dzień dobry", a ona: "mu mu mu..."
W kurniku są kokoszki, co jajek mają sto.
Ja mówię im: "dzień dobry" a one: "ko ko ko..."
Zaś w stajni stoi konik,co piękną grzywę ma.
Ja mówię mu: "dzień dobry", A on mi: "iha ha..."
Jest także indor stary, co chodzi jak ten król.
Ja mówię mu: "dzień dobry" a on mi: "gul gul gul..."
https://www.youtube.com/watch?v=QAQCYkmTTsA
Dyktando rysunkowe – zabawa grafomotoryczna rozwijająca orientację na kartce.
Rodzic prosi dziecko, aby wskazały górę strony, a następnie jej dół.
Następnie, żeby pokazały prawy bok strony, a następnie lewy.
Na zakończenie zachęca, żeby dzieci poprowadziły wskazujący
palec po prawej krawędzi kartki od góry do dołu.
Proszę wyjaśnić, że ich zadaniem będzie narysowanie zwierząt
w odpowiednim miejscu na kartce.
(Zwierzęta muszą być narysowane dość szybko,
więc rodzic za każdym razem będzie odliczał od 15 do 0).
Można rysować równocześnie z dzieckiem, opisując położenie zwierząt, np.
Na dole kartki narysuj trawę i na środku narysuj krowę.
Obok, z prawej strony należy narysować świnkę, a z lewej strony kurę.
W prawym górnym rogu narysuj słońce, a w lewym górnym rogu chmurkę…
Po zakończeniu pracy dzieci mogą porównać go ze swoim rysunkiem.
Weryfikują tym samym poprawność wykonania zadania.
Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania)
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
Karta Pracy część 4 strona 51
Małe i duże zwierzęta w zagrodzie – zabawa matematyczna.
Dzieci przeliczają liczbę zwierząt znajdujących się w zagrodach,
sprawdzają w tabeli, ile powinno się ich znajdować,
i dorysowują brakujące zwierzęta. Na koniec dokonują samooceny.
Zabawa muzyczna: Piosenka: „Na podwórku”
https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs
„Po co krowie rogi na głowie?” – słuchanie wiersza
W. Chotomskiej połączone z rozmową.
Po co krowie rogi na głowie?
Raz pewien gąsior, spotkawszy krowę, taką z tą krową zaczął rozmowę:
– Pani ma ładne oczy, pani ma zgrabne nogi,
pani mogłaby zostać artystką filmową, pani krowo, gdyby nie rogi…
Po co pani te rogi na głowie?
Czy nie warto pomyśleć o zmianie?
Pani byłoby bardziej do twarzy w kapeluszu, w berecie, w turbanie.
Znam się dobrze na damskiej modzie, na urodzie oraz na sztuce,
jaka pani byłaby śliczna, gdyby pani chodziła w peruce!
No niech pani pomyśli przez moment,
no niech pani mi tylko powie –na co pani właściwie te rogi?
Po co pani te rogi na głowie?
A ta krowa nie rzekła słowa, tylko głowę schyliła nisko –
jak mu dała rogami odpowiedź, to przeleciał przez całe pastwisko.
Sto dwadzieścia koziołków fiknął, wylądował w przydrożnym rowie
i już nigdy więcej nie pytał, po co krowa ma rogi na głowie.
https://www.youtube.com/watch?v=MQrLJfupHYw
Rodzic inicjuje rozmowę, zadając dzieciom pytania, np:
- Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy?
- Co mu w nim przeszkadzało?
- Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora?
-W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie?
- Czy rogi krowy są niebezpieczne?.
Dzieci odpowiadają zgodnie z treścią wiersza i swoimi doświadczeniami.
Świnka – zabawa plastyczno-techniczna. (Będzie potrzebne:
rolka po papierze toaletowym, różowa farba i pędzle, plastikowy korek, kolorowy papier (różowy),
nożyczki, klej, ruchome oczka, wstążeczka z tworzywa o szerokości ok. 0,5 cm).
Sposób wykonania: Dzieci malują różową farbą rolkę po papierze toaletowym.
Po wyschnięciu z pomocą rodzica doklejają plastikowy korek w miejscu ryjka
(nieco powyżej środkowej linii rolki). Z kolorowego papieru (różowego)
wycinają dwa trójkąty równoramienne (bok o dł. ok. 1,5 cm) i doklejają je
w górnej części rolki. Za pomocą kleju przymocowują ruchome oczka lub rysują.
W dolnej części rolki (z tyłu) doklejają wstążeczkę z tworzywa sztucznego,
którą wcześniej zrolowały z użyciem nożyczek.
https://www.youtube.com/watch?v=HSAC8BfjKc8&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=11&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=MYop_njXRHs
https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg
https://www.youtube.com/watch?v=orI_yF1YKrk&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=18
https://www.youtube.com/watch?v=LzxmWAIKjZw