Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

POZNAJEMY ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

Krąg tematyczny: Z wizytą w gospodarstwie wiejskim

Czwartek 04 czerwiec 2020

Poznajemy zwierzęta duże i małe

"Dziwne rozmowy"- piosenka dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=qc5a7O1odnI

W chlewiku mieszka świnka, co ryjkiem trąca drzwi.

Ja mówię jej: "dzień dobry", a ona: "kwi kwi kwi, kwi kwi, kwi kwi

Pod budą trzy szczeniaczki podnoszą straszny gwałt.

Ja mówię im: "dzień dobry", A one: "hau hau hau..."

Opodal mieszka kaczka, co krzywe nóżki ma.

Ja mówię jej: "dzień dobry", a ona: "kwa kwa kwa..."

Przy misce chodzi gąska i ciągle dąsa się.

Ja mówię jej: "dzień dobry" a ona: "gę gę gę..."

W oborze mieszka krowa, jej domek właśnie tu.

Ja mówię jej: "dzień dobry", a ona: "mu mu mu..."

W kurniku są kokoszki, co jajek mają sto.

Ja mówię im: "dzień dobry" a one: "ko ko ko..."

Zaś w stajni stoi konik,co piękną grzywę ma.

Ja mówię mu: "dzień dobry", A on mi: "iha ha..."

Jest także indor stary, co chodzi jak ten król.

Ja mówię mu: "dzień dobry" a on mi: "gul gul gul..."

Domy zwierząt wiejskich.

https://www.youtube.com/watch?v=QAQCYkmTTsA

Dyktando rysunkowe – zabawa grafomotoryczna rozwijająca orientację na kartce.

Rodzic prosi dziecko, aby wskazały górę strony, a następnie jej dół.

Następnie, żeby pokazały prawy bok strony, a następnie lewy.

Na zakończenie zachęca, żeby dzieci poprowadziły wskazujący

palec po prawej krawędzi kartki od góry do dołu.

Proszę wyjaśnić, że ich zadaniem będzie narysowanie zwierząt

w odpowiednim miejscu na kartce.

(Zwierzęta muszą być narysowane dość szybko,

więc rodzic za każdym razem będzie odliczał od 15 do 0).

Można rysować równocześnie z dzieckiem, opisując położenie zwierząt, np.

Na dole kartki narysuj trawę i  na środku narysuj krowę.

Obok, z prawej strony należy narysować świnkę, a z lewej strony kurę.

W prawym górnym rogu narysuj słońce, a w lewym górnym rogu chmurkę

Po zakończeniu pracy dzieci mogą porównać go ze swoim rysunkiem.

Weryfikują tym samym poprawność wykonania zadania.

Zwierzęta na wsi część 1 (odgłosy, zagadki, zadania)

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

Zwierzęta na wsi część 2 (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania)

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

Karta Pracy część 4 strona 51

Małe i duże zwierzęta w zagrodzie – zabawa matematyczna.

Dzieci przeliczają liczbę zwierząt znajdujących się w zagrodach,

sprawdzają w tabeli, ile powinno się ich znajdować,

i dorysowują brakujące zwierzęta. Na koniec dokonują samooceny.

Zabawa muzyczna: Piosenka: „Na podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

„Po co krowie rogi na głowie?” – słuchanie wiersza

W. Chotomskiej połączone z rozmową.

Po co krowie rogi na głowie?

Raz pewien gąsior, spotkawszy krowę, taką z tą krową zaczął rozmowę:

– Pani ma ładne oczy, pani ma zgrabne nogi, 

pani mogłaby zostać artystką filmową, pani krowo, gdyby nie rogi…

Po co pani te rogi na głowie?

Czy nie warto pomyśleć o zmianie?

Pani byłoby bardziej do twarzy w kapeluszu, w berecie, w turbanie.

Znam się dobrze na damskiej modzie, na urodzie oraz na sztuce,

jaka pani byłaby śliczna, gdyby pani chodziła w peruce!

No niech pani pomyśli przez moment, 

no niech pani mi tylko powie –na co pani właściwie te rogi?

Po co pani te rogi na głowie?

A ta krowa nie rzekła słowa, tylko głowę schyliła nisko –

jak mu dała rogami odpowiedź, to przeleciał przez całe pastwisko.

Sto dwadzieścia koziołków fiknął, wylądował w przydrożnym rowie

i już nigdy więcej nie pytał, po co krowa ma rogi na głowie.

 Wiersze dla dzieci - Wanda Chotomska –

„Po co krowie rogi na głowie” czyta Piotr Fronczewski

https://www.youtube.com/watch?v=MQrLJfupHYw

Rodzic inicjuje rozmowę, zadając dzieciom pytania, np:

- Czy gąsiorowi podobał się wygląd krowy?

- Co mu w nim przeszkadzało?

- Czy krowa udzieliła odpowiedzi na pytanie gąsiora?

-W jaki sposób gąsior dowiedział się, po co krowie rogi na głowie?

- Czy rogi krowy są niebezpieczne?.

Dzieci odpowiadają zgodnie z treścią wiersza i swoimi doświadczeniami.

 

Świnka – zabawa plastyczno-techniczna. (Będzie potrzebne:

rolka po papierze toaletowym, różowa farba i pędzle, plastikowy korek, kolorowy papier (różowy),

nożyczki, klej, ruchome oczka, wstążeczka z tworzywa o szerokości ok. 0,5 cm).

Sposób wykonania: Dzieci malują różową farbą rolkę po papierze toaletowym.

Po wyschnięciu z pomocą rodzica doklejają plastikowy korek w miejscu ryjka

(nieco powyżej środkowej linii rolki). Z kolorowego papieru (różowego)

wycinają dwa trójkąty równoramienne (bok o dł. ok. 1,5 cm) i doklejają je

w górnej części rolki. Za pomocą kleju przymocowują ruchome oczka lub rysują.

W dolnej części rolki (z tyłu) doklejają wstążeczkę z tworzywa sztucznego,

którą wcześniej zrolowały z użyciem nożyczek.

 Jak zrobić baranka z rolki?

https://www.youtube.com/watch?v=HSAC8BfjKc8&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=11&t=0s

Jak zrobić kurkę z łyżki?

https://www.youtube.com/watch?v=UwYO6IcGNe4&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=37&t=0s

Krowa w 3d - praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=MYop_njXRHs

Kurki z opakowań na jajka

https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg

Kogut - praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=orI_yF1YKrk&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=18

Krowa - praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=LzxmWAIKjZw

Koń z rurki po papierze. Praca plastyczna dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=uOlGlFBPKJk