Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

„Pole pełne zboża” – 08.04.2021 r.

Na początku wykonajmy dzisiaj gimnastykę buzi i języka:

Gimnastyka buzi i języka”.

– Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.

– Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypo­wiadać sylabę „mu” na wydechu, można przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.

 „Koniki” – ćwiczenia języka. Kląskanie czubkiem języka – naśladujemy odgłos stukania końskich kopyt.

– Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dziecko wysuwa język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.

 

 

Następnie wykonajcie zadanie matematyczne. Dzieci rysują tyle kropek, ile jest zwierząt danego gatunku.

 

 

 

 

Od ziarenka do bochenka” – zapoznanie dzieci z procesem produkcyjnym chleba.

Dzieci oglądają film edukacyjny o tym, jak powstaje chleb.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA&ab_channel=DEUTZ-FAHR%28official%29

 

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8&t=18s&ab_channel=MariuszSz-S

 

Następnie dzieci wycinają obrazki z „Wycinanki-składanki” i próbują samodzielnie ułożyć historyjkę obrazkową.
„Wycinanki-składanki” – historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” nr 18

 

 

Stary Donald farmę miał” – utrwalenie piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.

 

Dzieci śpiewają piosenkę i próbują naśladować zwierzęta wymienione w piosence.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk&ab_channel=Spiewajznami

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg&ab_channel=HityMaluszka

 

 

 

WIERSZ  „TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE”
Rodzic czyta wiersz, następnie dzieci próbują odpowiedzieć na pytania:
- Kto daje nam mleko, masło, sery, śmietanę i jogurty?
- Od kogo mamy jajka?
- Dlaczego powinniśmy jeść te produkty?

 

Nabiał- produkt smaczny zdrowy.

 

Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie!

 

Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie

 

I gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać,

 

Czyli: masło, mleko, sery

 

I śmietankę na desery!

 

No i jajka. Co ja baję?

 

Przecież jajka kura daje.

 

Tylko nic nie mówcie kurze!

 

Niech je znosi jak najdłużej!

 

Bo jak o tym się rozgłosi…

 

To przestanie jajka znosić.

 

 

 

 

 

Podwórkowe rozmowy” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie głosów zwierząt.

Rodzic prowadzi zabawę z wykorzystaniem onomatopei opowiada, a dzieci powtarzają:
Na wsi nie można się nudzić! Tyle tu zwierząt mieszka. I wszystkie mają pełne ręce roboty. Nie, nie ręce – łapki, nóżki, kopytka… Porozmawiajmy z nimi. Odpowiedzą nam w swoim języku.
Koń:
iiiichacha; parskanie – prrrrr (wargi wibrują)

Krowa: muuu, muuu

Koza: meee, meee

Świnia: kwik, kwik

Baran: beee, beee

Pies: hau, hau, wrrr

Kot: miau, miau

Indyk: gul, gul

Gęś: gę, gę, gę

Kogut: kukurykuuuu

kura:
ko, ko, ko

Kurczątko: pi, pi, pi

Kaczka: kwak, kwak

Gołębie: gruchu, gruchu

Następnie, na hasło rodzica, dzieci samodzielnie naśladują głosy zwierząt.

 

Dziękuję za uwagę, na dzisiaj to wszystko. Pozdrawiam