Na początku wykonajmy dzisiaj gimnastykę buzi i języka:
„Gimnastyka buzi i języka”.
– „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.
– „Wesołe usta” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dziecko nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę „mu” na wydechu, można przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
– „Koniki” – ćwiczenia języka. Kląskanie czubkiem języka – naśladujemy odgłos stukania końskich kopyt.
– „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dziecko wysuwa język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.
Następnie wykonajcie zadanie matematyczne. Dzieci rysują tyle kropek, ile jest zwierząt danego gatunku.
„Od ziarenka do bochenka” – zapoznanie dzieci z procesem produkcyjnym chleba.
Dzieci oglądają film edukacyjny o tym, jak powstaje chleb.
https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA&ab_channel=DEUTZ-FAHR%28official%29
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8&t=18s&ab_channel=MariuszSz-S
Następnie dzieci wycinają obrazki z „Wycinanki-składanki” i próbują samodzielnie ułożyć historyjkę obrazkową.
„Wycinanki-składanki” – historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” nr 18
„Stary Donald farmę miał” – utrwalenie piosenki, zabawa ruchowa przy piosence.
Dzieci śpiewają piosenkę i próbują naśladować zwierzęta wymienione w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk&ab_channel=Spiewajznami
https://www.youtube.com/watch?v=yit7PlRN7Yg&ab_channel=HityMaluszka
WIERSZ „TYLKO NIC NIE MÓWCIE KROWIE”
Rodzic czyta wiersz, następnie dzieci próbują odpowiedzieć na pytania:
- Kto daje nam mleko, masło, sery, śmietanę i jogurty?
- Od kogo mamy jajka?
- Dlaczego powinniśmy jeść te produkty?
Nabiał- produkt smaczny zdrowy.
Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie!
Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie
I gotowa narozrabiać… I przestanie nabiał dawać,
Czyli: masło, mleko, sery
I śmietankę na desery!
No i jajka. Co ja baję?
Przecież jajka kura daje.
Tylko nic nie mówcie kurze!
Niech je znosi jak najdłużej!
Bo jak o tym się rozgłosi…
To przestanie jajka znosić.
„Podwórkowe rozmowy” – zabawa ortofoniczna, naśladowanie głosów zwierząt.
Rodzic prowadzi zabawę z wykorzystaniem onomatopei opowiada, a dzieci powtarzają:
Na wsi nie można się nudzić! Tyle tu zwierząt mieszka. I wszystkie mają pełne ręce roboty. Nie, nie ręce – łapki, nóżki, kopytka… Porozmawiajmy z nimi. Odpowiedzą nam w swoim języku.
Koń: iiiichacha; parskanie – prrrrr (wargi wibrują)
Krowa: muuu, muuu
Koza: meee, meee
Świnia: kwik, kwik
Baran: beee, beee
Pies: hau, hau, wrrr
Kot: miau, miau
Indyk: gul, gul
Gęś: gę, gę, gę
Kogut: kukurykuuuu
kura: ko, ko, ko
Kurczątko: pi, pi, pi
Kaczka: kwak, kwak
Gołębie: gruchu, gruchu
Następnie, na hasło rodzica, dzieci samodzielnie naśladują głosy zwierząt.
Dziękuję za uwagę, na dzisiaj to wszystko. Pozdrawiam