Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

TYGRYSKI 14.04.2021

Temat: "Bandażujemy misia" 14 kwiecień 2021

 PROPOZYCJE ZABAW I ZADAŃ:

* Czas na kubusiową piosenkę "Ćwiczę - góra, dół" - Przygody Kubusia Puchatka

https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo

 * „Chory miś”- wysłuchanie wiersza S. Kossuth;

Chory jestem dziś

chory jest mój Miś:

poszliśmy do lasu, w góry,

wróciliśmy – zmokłe kury!

Chorujemy dziś…

Przyszedł do nas kot,

zwie się – Mądry Prot,

O, Jędrusiu, tak nie można,

to wyprawa nieostrożna!

To wam mówi kot!

Cicho, Procie… sza!

Miś gorączkę ma,

zachorować ciężko może…

Bardzo przesiąkł dzisiaj w borze!

Śpi Misiulek – sza!

Porozmawiajmy z dzieckiem na ten temat, zwróćmy uwagę dzieci na sytuacje mogące decydować o zachorowaniu, pozwólmy dziecku wypowiedzieć w jakich sytuacjach możemy zachorować (np...brak odpowiedniej odzieży- przegrzanie, przemoczenie, wychłodzenie itd.). Dzieci opowiadają  o swoim samopoczuciu w trakcie choroby oraz co można zrobić, aby być zdrowym (np...przebywać dużo na świeżym powietrzu, uprawiać sport, zdrowo się odżywiać itd...)

 * „Szczotka, pasta” - zabawy z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=k4TenL0yWA4

 

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,

tak się zaczyna wielka przygoda.

Myję zęby, bo wiem dobrze o tym,

kto ich nie myje ten ma kłopoty.

Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko! o! o! o!

Zatańcz ze mną tańcz w kółeczko, o! o! o!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, o! o! o!

Po jedzeniu kręć się żwawo, o! o! o!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, o! o! o!

Po jedzeniu kręć się żwawo, o! o! o!

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć!

* „W drodze do lekarza”- zabawa dydaktyczna. Wspólne przygotowanie toru przeszkód: Proszę ustawić w kolejności: krzesła, koc, stolik dziecięcy, krzesełko dziecięce, miś. Pierwsze próby pokonania toru przeszkód: dziecko idzie za rodzicem lub rodzeństwem i pokonuje tor przeszkód:

- idzie między krzesełkami stopa za stopą,

- turla się po kocu,

- wchodzi na czworakach pod stolik,

- dochodzi do krzesełka, obchodzi je,

- wraca pod ścianę i siada w siadzie skrzyżnym.

Dziecko pomaga misiowi pokonać tor przeszkód (w drodze do lekarza):  Zasłania misiowi oczy, zawiązując na nich chustkę lub szalik - misia boli głowa). Zadaniem dziecka jest pomóc misiowi pokonać tor przeszkód (dotrzeć do lekarza). Miś ma zawiązane oczy i oczywiście niczego nie widzi. To czy i jak pokona tor przeszkód (dotrze do lekarza ) zależy od dziecka. Ponieważ jest to trudne zadanie, rodzic pokazuje, jak dziecko ma się zachować, pomagając misiowi.

Dziecko pokonuje razem z misiem tor przeszkód, mówiąc:

- Misiu, wejdziemy pod stół. Pochyl głowę, żebyś się nie uderzył...

- Tu jest koc. Będziemy się turlać. Trzymaj się mnie mocno...

- Tu jest krzesełko. Usiądź na nim, a ja obejdę krzesełko dwa razy... - Koniec. Dotarliśmy do lekarza. Zaraz wracamy na miejsce.

 Można ułożyć inny tor przeszkód, łatwiejszy lub trudniejszy, zależy to od możliwości. W tej zabawie najważniejsza jest słowna instrukcja, jej zrozumienie i realizacja. Zabawę warto powtarzać na nieco innych torach przeszkód.

 

* „Stary niedźwiedź”- zabawa ruchowa przy piosence. Dziecko kuca skulone i udaje śpiącego niedźwiedzia. Rodzic i ew. rodzeństwo śpiewa popularną piosenkę:

Stary niedźwiedź

Stary niedźwiedź mocno śpi,

stary niedźwiedź mocno śpi,

my się go boimy, na palcach chodzimy,

jak się zbudzi, to nas zje.

Pierwsza godzina - niedźwiedź śpi,

druga godzina - niedźwiedź chrapie,

trzecia godzina - niedźwiedź łapie!

 W wyznaczonym momencie dziecko - „niedźwiedź” budzi się i podbiega w stronę domowników. Ten, kto zostanie złapany, staje się niedźwiedziem.

STARY NIEDŹWIEDŹ – Śpiewanki.tv - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=trY1_BpfM2I

 

* „Chory miś- zdrowy miś”- doskonalenie percepcji wzrokowej- wyszukiwanie różnic.

Rodzic pokazuje dziecku 2 pluszowe misie. Jeden miś ma zabandażowaną łapkę lub głowę. Proponuje dziecku opisanie wyglądu obydwu misiów i wyjaśnienie powodu zauważonych różnic w wyglądzie. Inicjuje rozmowę na temat chorowania, np...po czym poznać chorego (symptomy, objawy). Po rozmowie dziecko w kartach pracy rysuje drogę w labiryncie- prowadzi chorego misia do lekarza.

2 pluszowe misie, „Karty pracy”cz.4, s.4; kredki

 * „Bandażujemy misia”- ćwiczenia usprawniające motorykę dłoni i koordynację wzrokowo- słuchową. Dziecko trzyma na kolanach misia. Rodzic wyjaśnia, że miś ma obolałe łapki i pomóc może ich zabandażowanie. Demonstruje dziecku technikę bandażowania, sposób trzymania i prowadzenia bandaża. Rodzic pomaga dziecku, jeśli ma ono trudności.

Miłego dnia i udanej zabawy!

Dodatkowe propozycje na wypadek nudy:

* Zabawy logopedyczne - dmuchajka

https://www.youtube.com/watch?v=y_knmoT79Vk

* Co zrobisz, gdy się skaleczysz odc 8 | Myszka w Paski | Rossmann

https://www.youtube.com/watch?v=c0k12quepk0

 * Przygody misia Bruno - Miś Bruno jest chory

https://www.youtube.com/watch?v=iaNtTgqn5jQ