Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

TYGRYSKI 15.04.2021

Temat: Kolorowe witaminy 15.04.2021

*Muzyczna gimnastyka:

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 * „Zdrowie”- wysłuchanie wiersza I. Salach, wprowadzenie do rozmowy na temat witamin i produktów, w których są one zawarte.

Zdrowie” Iwona Salach

Wszystkie dzieci chcą być zdrowe

Wiosną, latem czy jesienią

i dlatego o tej porze

witaminy sobie cenią.

Tomek zjada liść sałaty,

jabłko chrupie mała Ania,

a rzodkiewki i ogórki

na surówkę potnie Hania.

Grześ surówkę palcem trąca

wcale miska go nie nęci.

Zjadaj, Grzesiu, będziesz zdrowy

trzeba tylko trochę chęci.

Zjedz surówkę, to urośniesz

ale Grzesio robi miny

i nie wierzy, że w tej misce

siedzą same witaminy.

 Rodzic po przeczytaniu wiersza rozmawia z dzieckiem na temat zdrowego odżywiania np...

- Co jedzą dzieci, by być zdrowe?

- Jakie warzywa i owoce były wymienione w wierszu?

Proszę zaprezentować dzieciom zgromadzone zdrowe produkty (np. suszone zioła i herbatki ziołowe, syropy lecznicze np. sok z malin, miód, główki czosnku, przyprawy ziołowe) i wyjaśnić, że w leczeniu wielu dolegliwości wykorzystuje się naturalne produkty roślinne, takie jak zioła i syropy- soki z owoców.

Dziecko dotyka, rozgniata, wącha i stara się rozpoznać po zapachu niektóre zioła, np. miętę, rumianek.

Z pomocą rodzica sporządza ziołową herbatkę. Po wystudzeniu, wzbogaceniu miodem lub sokiem.

Następnie wykonują zadanie na karcie pracy- przyklejają na pojemnikach rośliny, z których zostały sporządzone leki. „Karty pracy” cz. 4, s. 5

 Posłuchajcie piosenki, ona pomoże Wam odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warzywa są zdrowe.

* Witaminki-Piosenki dla dzieci bajubaju.tv

https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

 

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

 

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Mniam! Mniam!

 

Drogie dzieci, spróbujcie odpowiedzieć na pytania do treści piosenki:

 

- Dlaczego Jasio ma ponurą minę?

 

- Co należy jeść, żeby być zdrowym jak ryba?

 

- Jakie owoce są wymienione w piosence?

 

 * Dmuchamy na choroby”- ćwiczenia oddechowe, dmuchanie przez słomki na (np...konfetti, małe kawałki papieru, chusteczki higieniczne lub watę).

 

Na rozgrzewkę dzieci wykonują po kilka oddechów (wdech: nosem, wydech: ustami) w różnych pozycjach:

 

-w pozycji stojącej;

 

- w pozycji leżącej

 

- głęboki wdech z uniesieniem klatki piersiowej i długi wydech zakończony rozluźnieniem całego ciała;

 

- w pozycji siedzącej i klęczącej

 

- dziecko siedzi ze skrzyżowanymi nogami: wdech z uniesieniem ramion, wydech z opuszczeniem ramion.

 

Następnie dajmy dziecku pojemnik w którym umieszczone będzie np... konfetti..

 

Na sygnał każde dziecko zaczyna dmuchać na swoje...konfetti, małe kawałki papieru..., tak by je „przedmuchać” np. na drugi koniec stołu. Wierzę w Państwa kreatywność:)

 

 * Centrum Uśmiechu - Jarzynowa Gimnastyka

 

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

 

 * „Dokończ słowo”- dzielenie wyrazów na sylaby, dopowiadanie słów rozpoczętych przez inna osobę. Rodzic wypowiada wyraźnie słowa (związane z omawianą tematyką: nazwy chorób, medykamentów, ziół itp.).

Dzieli te wyrazy na sylaby, np...gry-pa, ter-mo-metr, sy-ro-py, wi-ta-mi-ny, ru-mia-nek, mię-ta, czos-nek, an-gi-na, ka-tar...

 

Następnie dzieli słowa na sylaby wspólnie z dzieckiem, które je powtarza oraz prawidłowo dzieli je na sylaby. Dla ułatwienia i wzmocnienia klaszczą w dłonie lub uderzają dłońmi o kolana.

 

Jeśli dziecko sprawnie sylabizuje, rodzic ogranicza się tylko do podawania kolejnych słów. Następnie wypowiada jedynie pierwsze sylaby słów, a dziecko dopowiada pozostałe sylaby, np.: gry-_, ter-mo-_, sy-ro-_, wi-ta-mi-_, ru-mia-_, mię-_, czos-_, an-gi-_, ka-_.

 

INSPIRACJE dla chętnych:

 

 * Drodzy rodzice zapraszam do wspólnej zabawy Tworzymy rytmy owocowe”.

 

Potrzebujemy: owoce i patyczki- wykałaczki. Pamiętajcie o dokładnym umyciu owoców.

 

 Razem z dziećmi robimy owocowe szaszłyki budując rytmy z kolejno ułożonych plastrów owoców, np... rodzic podaje dziecku pierwszy rytm, np. kiwi, jabłko, banan, kiwi, jabłko, banan…. dzieci nakłuwają kawałki owoców kolejno na patyczek- wykałaczkę. Zadaniem dzieci jest zrobienie całego szaszłyka z owoców, powtarzając początkowy schemat podany przez rodzica. Po zrobieniu owocowego szaszłyka dzieci mówią jakich i ile rodzajów owoców użyły, mogą również policzyć ile ich jest na całym szaszłyku. Dzieci mogą zrobić szaszłyk według własnych owocowych rytmów, użyć do tego nawet czterech owoców. W ramach zabawy rodzice budują szaszłyka razem z dziećmi według ich pomysłu.

 

* Sport Zabawy z dzieckiem w domu Odc. 4 Domowy tor przeszkód

 

https://www.youtube.com/watch?v=3RVfgZk-VLs

 

 * Bajka o witaminkach

 

https://www.youtube.com/watch?v=oQSUMQRqOeg

 

 * Spacer z rodzicami. "Bijemy rodzinny rekord spacerowania". Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny, np...zwiększenie ilości kroków. Obserwowanie i dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie.

 

Miłego dnia i fantastycznej zabawy:)