Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
^Back to Top
facebook

Gdzie kucharek 6... - 02.12.

02.12.2021 - czwartek

 

1. Przypominamy słowa następujących piosenek.

Dziecina mała
Dziecina mała, Bóg, Stwórca nieba
A kędyż nam go szukać potrzeba?
W stajence w Betlejem, powiła z weselem
Maryja Syna, piękna nowina.
Opiekun Józef był ukochanym
Ojcem Jezusa był domniemanym.
Garść siana suchego podłożył pod niego,
W zimnym żłóbeczku, a nie w łóżeczku.


DZIECIĘCA PASTORAŁKA
1. Złota Gwiazda nad Betlejem jasnym blaskiem świeci.
Pójdźmy sprawdzić co się dzieje powiedziały dzieci.
Poszły zaraz żwawym krokiem poszły po ciemności
Gwiazda drogę im wskazała, by Jezus miał gości.
2. Tam znalazły Maleńkiego Jezusa w żłóbeczku
I Maryję pochyloną nad swym Dzieciąteczkiem.
Uklęknąwszy na kolana dary Panu dali
Swoje małe, czyste serca Mu ofiarowali.

2. Kuchenne przysmaki – ćwiczenia logopedyczne.
Rodzic proponuje dziecku ćwiczenia buzi i języka:
– oblizywanie ust posmarowanych miodem (dla uczulonych na miód może być dżem) –
ćwiczenie wykonujemy przy szeroko otwartych ustach;
– trzymanie wargami i zębami lekkich produktów (np. ryżu) na plastikowej łyżeczce;
– przysysanie i przenoszenie za pomocą słomki różnych produktów spożywczych z jednej
miseczki do drugiej (można wykorzystać np. kulki czekoladowe do mleka), słomkę przytrzymujemy środkiem ust i nie przygryzamy.

3. Sześć kucharek – słuchanie i omówienie wiersza Wandy Chotomskiej.
Rodzic czyta wiersz. Podczas omawiania wiersza zwracamy uwagę na to, jakie były kucharki, ile ich było, dlaczego pięć kucharek nie lubiło tej szóstej,
o co kłóciła się szósta kucharka z pozostałymi.

"Sześć kucharek"
Było sobie sześć kucharek:
jedna chuda jak sucharek,
jak bułeczka pulchna druga,
trzecia jak makaron długa,
czwarta miała mleczną cerę
i lubiła kluski z serem,
piąta niby pączek tłusta
i jak ocet kwaśna szósta.
Pięć kucharek w mlecznym barze
miało przez nią kwaśne twarze,
bo nic nigdy nie robiła,
tylko ciągle się kłóciła:
z tą najpierwszą o kakao,
co na blachę wykipiało,
a z tą drugą – o talerze
i o każdą dziurkę w serze,
o ryż – z trzecią, o sól – z czwartą,
z piątą zaś – o bułkę tartą...
Po tej piątej zła okrutnie
sama z sobą wszczęła kłótnię.
Od początku znowu w kółko:
o sól z ryżem, o ryż z bułką,
o każdziutką dziurkę w serze,
o tę blachę, o talerze,
a na końcu o kakao,
co na blachę wykipiało…
Tak się z sobą pokłóciła,
że się wreszcie obraziła
i nie mówiąc nic nikomu
poszła się przepraszać w domu.
Dotąd jeszcze się przeprasza,
lecz to sprawa jej – nie nasza.
My się cieszmy, że w tym barze
znów wesołe widać twarze.


4.Ile było kucharek? – kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry „6”.
Przypominamy sobie, o ilu kucharkach była mowa w wierszu. Odliczamy na kuchennych przedmiotach tyle samo elementów. Rodzic pokazuje właściwy kierunek kreślenia cyfry 6 (od góry do dołu, bez odrywania ręki). Dziecko „kreśli” ją przed sobą w powietrzu, na dywanie, na ścianie.

 

 

5. Porównaj zbiory – zabawa matematyczna, porównywanie liczebności zbiorów.
Dziecko siedzi na dywanie. Na środku dywanu układamy dwa zbiory.
Pod zbiorami zapisujemy odpowiednie cyfry i określamy, gdzie jest więcej. Układamy znak
większości z patyczków higienicznych lub wykałaczek. Ćwiczenie powtarzamy 3–4 razy,

dbamy o właściwe odczytywanie znaków przy porównywaniu i odczytujemy je w dwie strony (np. 4 jest
mniejsze od 6, a 6 jest większe od 4). Po wykonaniu czterech powtórzeń dziecko samodzielnie
układa dwa zbiory, pod nimi umieszcza odpowiednie cyfry, porównuje liczebność
zbiorów (układa znak z patyczków i odczytują zapis.

 

 

 

 

6. Karta pracy – edukacja matematyczna, liczba 6. (str. 24 -25)

7. Nakrywamy do stołu – zabawa dydaktyczna.
Po zakończonych zajęciach matematycznych dziecko samodzielnie przygotowują sobie
przy stole miejsce do obiadu – układa naczynia i sztućce. Rodzic przypomina, gdzie
co postawić, zwraca uwagę na stosowanie wyrażeń: „na”, „obok”, „przy”, „z prawej sny”, „z lewej strony”, „na górze” itp

 

III. Utrwalenie znaków większości, mniejszości i równości

- film edukacyjny.

 - Film edukacyjny