Poniedziałek, dn. 30.03.2020 r.
Temat: Witaj wiosno.
I.
· Wiosenna pobudka – tworzenie wiosennych kompozycji z figur geometrycznych.
· Zabawy ruchowe wg pomysłu dzieci.
II.
· „Przyjście wiosny” J. Brzechwy – osłuchanie z wierszem:
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: „Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze: „Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę. Przyjedzie na rowerze”.
Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym. Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu - rzekła sroka - Ja jej nie spuszczam z oka I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę, Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!” „W karecie?
Cóż pan plecie? Oświadczyć mogę krótko, Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo - Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną I szumią: „Witaj wiosno!”
· Omawianie treści wiersza.
· Malowanie farbami ilustracji do wiesza
III.
· „Skrzydła motyla” – ćwiczenia grafomotoryczne, tworzenie motyla
z apaszki, animacja ruchowa, rysowanie wzorów motyla
na kartce z bloku, wycinanie po śladzie.
Wtorek, dn. 31.03.2020 r.
Temat: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach.
I.
· Fiku-miku, w stawie pływa żab bez liku – ćwiczenia słuchu fonematycznego
– zabawa z wyliczanką:
Fiku-miku, fiku-miku w stawie pływa żab bez liku.
Jak ta żaba się nazywa, która kraulem pływa.
(dziecko powtarza słowa wyliczanki z pomocą rodzica
i podaje wymyślone przez siebie imię żabki).
II.
· Zapoznanie z literą „H” i „h” na podstawie wyrazu „hulajnoga”
z wykorzystaniem wiersza „Abecadło” B. Badowskiej:
Hanka, mknie na hulajnodze,
mija Hipcia dom po drodze.
Rozzłoszczony hipopotam
ciągle krzyczy: - Kto tam? Co tam?!
Kto ze snu mnie wciąż wyrywa,
gdy w swym domku odpoczywam?!
· Dziecko wyszukuje wyrazy z literą „H” i „h”.
· Wyklejanie kształtu litery „H” za pomocą plasteliny, bibuły itp.
· Ćwiczenia gimnastyczne: zabawy z elementami skoków i podskoków,
rozwijanie sprawności fizycznej.
III.
· Utrwalanie poznanej litery „H” i „h” – ćwiczenia graficzne
· Analiza i synteza wyrazów rozpoczynających się poznaną
wyżej literką np. hulajnoga, hu-laj-no-ga, h-u-l-a-j-n-o-g-a, itd.
· Wiosenne tulipany – projekt plastyczny
Zobacz audycję w komputerze:
https://www.youtube.com/watch?v=b6K4yDMGe1w
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
Środa, dn. 01.04.2020 r.
Temat: Wiosenkowo, fiołkowo.
I.
· Układanie puzzli – kształcenie spostrzegawczości i uwagi.
· Zabawa plastyczna: „biedronka”.
II.
· "Umiem liczyć do dziesięciu"
Na jeden - klaśnij, na dwa-skocz,
trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy - machnij noga prawą
ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery - mrugnij okiem.
Pięć - maszeruj równym krokiem.
Sześć - oznacza podskok w górę,
jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem to jest kroczek w prawo.
Osiem - możesz bić już brawo.
A na dziewięć - "liczba" krzyknij!
I na koniec stojąc w miejscu
wolno policz do dziesięciu!
· „Wiosna w błękitnej sukience” – nauka piosenki.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE
III.
· Rozwiąż zagadki:
Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i w promieniach słonka.
Co to z ziemi kiełkuje,
główkę pokazuje,
a na główce płatki,
to zapewne są … .
Inne propozycje do wykorzystania w pracy z dzieckiem:
GR. Starsze: